Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Uw persoonsgegevens

Daar gaan we zorgvuldig mee om

Als u klant bij ons bent, gebruiken we uw persoonsgegevens. Uw naam en adres, maar bijvoorbeeld ook uw IP-adres. Dat doen we natuurlijk niet zomaar. Daar zijn regels voor. En daar houden we ons aan. Hoe we dat doen leest u hier.

Bekijk de video over privacy

In een paar minuten ontdekt u hoe we met uw persoonsgegevens omgaan.
Wat kan ik verwachten van de privacyverklaring?

In de privacyverklaring van ABN AMRO leest hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en voor wie de privacyverklaring is bedoeld.
Wat zijn persoonsgegevens?

De bekendste persoonsgegevens zijn uw naam, (email-)adres, leeftijd en geboortedatum. Maar ook uw betaalrekening, telefoonnummer, IP-adres en uw BSN zijn persoonsgegevens.
Wanneer gebruiken we uw persoonsgegevens?

Wij mogen uw persoonsgegevens niet zomaar opvragen of gebruiken. Dat mag alleen als we daar een bepaalde reden voor hebben. Zoals het afsluiten van een overeenkomst met u.
Moet u altijd toestemming geven?

Meestal niet. Wij gebruiken uw gegevens omdat het moet van de wet en/of omdat het noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met u. Ook kan het zijn dat wij of een derde een gerechtvaardigd belang heeft. Soms is het wel nodig om uw toestemming te vragen, zoals bij het gebruik van gezichtsherkenning voor bijvoorbeeld identiteitsverificatie.
Waarvoor gebruiken we uw persoonsgegevens?

We gebruiken uw persoonsgegevens voor bepaalde doelen. Om een overeenkomst met u aan te gaan, bijvoorbeeld, of voor het uitvoeren van statistisch onderzoek. Ook gebruiken we uw persoonsgegevens om onze producten te verbeteren (bijvoorbeeld door middel van klantonderzoek) en gebruiken wij uw persoonsgegevens om u tips en aanbiedingen te sturen.
Met wie delen we uw persoonsgegevens?

In sommige situaties moeten we uw persoonsgegevens aan anderen geven. Dit zijn personen of instanties die betrokken zijn bij onze diensten. Denk aan toezichthouders of de Belastingdienst. Boekt u geld over naar een andere bank? Dan komen uw persoonsgegevens daar ook terecht voor het verwerken van de betalingsopdracht.
Welke berichten ontvangt u van ons?

Als u klant bij ons bent, sturen wij u productberichten en serviceberichten. Deze berichten ontvangt u altijd. Wij sturen u ook graag relevante tips en aanbiedingen. U kunt gemakkelijk en eenvoudig aangeven of u geen tips en/of aanbiedingen meer wilt ontvangen.  
Profilering en het gebruik van geavanceerde technologieën

Onder profilering verstaan we de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, waarbij we aan de hand van bepaalde kenmerken – zoals persoonlijke voorkeuren – data-analyses kunnen maken. Dit doen we bijvoorbeeld om fraude te bestrijden en ongebruikelijke transacties op te sporen. Maar ook vanwege het risicobeheer van de bank, productontwikkeling en klantacceptatie.
Hoe zorgen we dat uw gegevens veilig zijn?

We doen er alles aan om uw persoonsgegevens veilig te bewaren en te gebruiken. Daarom investeren we in onze systemen, procedures en mensen. Ook werken wij met andere financiële instellingen samen op het gebied van criminaliteitsbestrijding in de financiële sector.

ABN AMRO en integriteitstoetsing

Integriteitstoetsing stelt ABN AMRO in staat om na te gaan of (potentiële) klanten of (ex)medewerkers een dreiging vormen. Bijvoorbeeld als die persoon al eerder bij ons heeft gefraudeerd. Op deze manier kan worden voorkomen dat die persoon het nog een keer probeert bij een andere bank. Het waarschuwingssysteem vormt een belangrijk instrument voor ABN AMRO en andere banken om onze maatschappelijke rol in het bestrijden van fraude en criminaliteit uit te voeren.

Doorgifte van persoonsgegevens buiten de EER

Soms worden uw persoonsgegevens ook buiten Europa verwerkt. Bijvoorbeeld als wij gegevens delen binnen onze groep of met onze dienstverleners. Dan gelden extra regels.

Hoe lang bewaren we uw persoonsgegevens?

We bewaren persoonsgegevens in elk geval zolang dat nodig is. In sommige gevallen schrijft de wet voor dat we uw gegevens voor een bepaalde termijn moeten bewaren, bijvoorbeeld voor de Belastingdienst.
Welke rechten heeft u en wat kunt u doen?

U heeft bijvoorbeeld het recht op inzage in uw persoonsgegevens en het recht van bezwaar voor marketing.

Wat kan ik verwachten van de privacyverklaring?

In de privacyverklaring van ABN AMRO leest hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan en voor wie de privacyverklaring is bedoeld.

Wat zijn persoonsgegevens?

De bekendste persoonsgegevens zijn uw naam, (email-)adres, leeftijd en geboortedatum. Maar ook uw betaalrekening, telefoonnummer, IP-adres en uw BSN zijn persoonsgegevens.

Wanneer gebruiken we uw persoonsgegevens?

Wij mogen uw persoonsgegevens niet zomaar opvragen of gebruiken. Dat mag alleen als we daar een bepaalde reden voor hebben. Zoals het afsluiten van een overeenkomst met u.

Moet u altijd toestemming geven?

Meestal niet. Wij gebruiken uw gegevens omdat het moet van de wet en/of omdat het noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met u. Ook kan het zijn dat wij of een derde een gerechtvaardigd belang heeft. Soms is het wel nodig om uw toestemming te vragen, zoals bij het gebruik van gezichtsherkenning voor bijvoorbeeld identiteitsverificatie.

Waarvoor gebruiken we uw persoonsgegevens?

We gebruiken uw persoonsgegevens voor bepaalde doelen. Om een overeenkomst met u aan te gaan, bijvoorbeeld, of voor het uitvoeren van statistisch onderzoek. Ook gebruiken we uw persoonsgegevens om onze producten te verbeteren (bijvoorbeeld door middel van klantonderzoek) en gebruiken wij uw persoonsgegevens om u tips en aanbiedingen te sturen.

Met wie delen we uw persoonsgegevens?

In sommige situaties moeten we uw persoonsgegevens aan anderen geven. Dit zijn personen of instanties die betrokken zijn bij onze diensten. Denk aan toezichthouders of de Belastingdienst. Boekt u geld over naar een andere bank? Dan komen uw persoonsgegevens daar ook terecht voor het verwerken van de betalingsopdracht.

Welke berichten ontvangt u van ons?

Als u klant bij ons bent, sturen wij u productberichten en serviceberichten. Deze berichten ontvangt u altijd. Wij sturen u ook graag relevante tips en aanbiedingen. U kunt gemakkelijk en eenvoudig aangeven of u geen tips en/of aanbiedingen meer wilt ontvangen.  

Profilering en het gebruik van geavanceerde technologieën

Onder profilering verstaan we de geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, waarbij we aan de hand van bepaalde kenmerken – zoals persoonlijke voorkeuren – data-analyses kunnen maken. Dit doen we bijvoorbeeld om fraude te bestrijden en ongebruikelijke transacties op te sporen. Maar ook vanwege het risicobeheer van de bank, productontwikkeling en klantacceptatie.

Hoe zorgen we dat uw gegevens veilig zijn?

We doen er alles aan om uw persoonsgegevens veilig te bewaren en te gebruiken. Daarom investeren we in onze systemen, procedures en mensen. Ook werken wij met andere financiële instellingen samen op het gebied van criminaliteitsbestrijding in de financiële sector.

ABN AMRO en integriteitstoetsing

Integriteitstoetsing stelt ABN AMRO in staat om na te gaan of (potentiële) klanten of (ex)medewerkers een dreiging vormen. Bijvoorbeeld als die persoon al eerder bij ons heeft gefraudeerd. Op deze manier kan worden voorkomen dat die persoon het nog een keer probeert bij een andere bank. Het waarschuwingssysteem vormt een belangrijk instrument voor ABN AMRO en andere banken om onze maatschappelijke rol in het bestrijden van fraude en criminaliteit uit te voeren.

Doorgifte van persoonsgegevens buiten de EER

Soms worden uw persoonsgegevens ook buiten Europa verwerkt. Bijvoorbeeld als wij gegevens delen binnen onze groep of met onze dienstverleners. Dan gelden extra regels.

Hoe lang bewaren we uw persoonsgegevens?

We bewaren persoonsgegevens in elk geval zolang dat nodig is. In sommige gevallen schrijft de wet voor dat we uw gegevens voor een bepaalde termijn moeten bewaren, bijvoorbeeld voor de Belastingdienst.

Welke rechten heeft u en wat kunt u doen?

U heeft bijvoorbeeld het recht op inzage in uw persoonsgegevens en het recht van bezwaar voor marketing.