Om een rekening te openen voor uw kind, heeft u uw bankrekeningnummer van ABN AMRO nodig. Bent u nog geen klant? Dan kunt u een rekening openen.
U kunt ook een tweede aanvrager toevoegen. Deze persoon heeft dan ook toegang tot de rekening van uw kind.
Houd bij het openen van de rekening het burgerservicenummer (BSN) van uw kind alvast bij de hand. Dit nummer staat op het identiteitsdocument.
We stellen u een aantal vragen over uw kind. Veel van deze vragen zullen niet op uw kind van toepassing zijn. U kunt deze dan gewoon met 'Nee' beantwoorden. Banken spelen een belangrijke rol in de aanpak van fraude, witwaspraktijken en terrorismefinanciering. Vanuit de wet zijn we verplicht om klantonderzoek te doen naar elke nieuwe klant, ook minderjarige klanten.
U kunt ervoor kiezen om meteen een betaalpas en e.dentifier aan te vragen. Als u deze nog niet nodig heeft, kan dit later alsnog.
De rekening van uw kind is bijna geopend! U hoeft alleen nog uw aanvraag te controleren en de documenten goed door te lezen. Vervolgens kunt u de aanvraag digitaal signeren met de e.dentifier of uw mobiel. U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag per e-mail. De rekening is nog niet direct geopend. Eerst controleren we uw gegevens en die van uw kind.
Is de aanvraag verwerkt? Dan krijgt u een e-mail ter bevestiging en wordt het rekeningnummer van uw kind binnen 5 werkdagen toegevoegd in de ABN AMRO app en uw Internet Bankieren. De rekening is nog niet zichtbaar in uw overzicht. Bekijk hoe u de rekening toevoegt.
Heeft u een betaalpas besteld? Dan ontvangt u deze binnen 7 werkdagen.
Als ouder wilt u natuurlijk dat uw kind opgroeit tot een gelukkige volwassene die financieel op eigen benen kan staan. Bepaal daarom samen met uw kind wat wel en niet kan met de Jongerengroeirekening. Zoals een betaallimiet instellen, online aankopen uitschakelen of een melding krijgen als uw kind een betaling doet.