Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Hulp bij de ABN AMRO app

Met welk onderwerp kunnen we je helpen?

Wat is een identificatiecode precies? Hoe zit het als je je telefoon kwijtraakt? En wat als je geen toestel hebt voor de app? We leggen het je graag uit. Wil je meer hulp? In onze hulpvideo's krijg je stap voor stap uitleg. Of volg thuis een gratis cursus over de app. Kies welke hulp bij je past.

Wat andere klanten vragen over de app

Wat is een identificatiecode?

Als je de app voor het eerst instelt, kies je een code van 5 cijfers. Hiermee beveilig je je app. We vragen om de code tijdens het bankieren. Bijvoorbeeld wanneer je inlogt, en als je geld overboekt. 

Hoe log ik in met de app?

Open de app. Tik op de scanner linksbovenin. Ga naar het inlogscherm van Internet Bankieren en scan de QR-code die je ziet. Toets je identificatiecode in, en je bent ingelogd.

Wat als mijn telefoon kwijt is?

Je app is beveiligd met je identificatiecode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Daar kan niet zo snel iemand in. Kom toch snel in actie. Verwijder de toegang van je oude telefoon via Internet Bankieren.

Moet ik bankieren met de ABN AMRO app?

Bankieren met je telefoon hoeft zeker niet. Er zijn genoeg klanten die de ABN AMRO app alleen gebruiken voor inloggen in Internet Bankieren. Je kunt de app dus zien als vervanger voor de e.dentifier. 

Als inloggen met de app niet lukt

Kom je niet in de ABN AMRO app? Lukt het bijvoorbeeld niet om de QR-code te scannen? Ben je je identificatiecode vergeten, of is je pas of pincode geblokkeerd? We geven antwoord op de meestgestelde vragen. Ook geven we oplossingen voor andere inlogproblemen.

Meer hulp bij de app en online bankieren

Hulpvideo's over online bankieren

De meeste bankzaken kun je zelf online regelen. In onze hulpvideo’s helpen we je stap voor stap op weg. Bij het blokkeren van je betaalpas, inloggen met de ABN AMRO app en meer. Handig, je kunt de uitleg op elk moment pauzeren of opnieuw bekijken.

Kan ik thuis een cursus over de app volgen?

Ja, dat kan iedere maand. Op een moment dat het jou uitkomt. In 45 minuten maak je kennis met de app. Wat je dan leert? Denk aan geld overboeken, bellen vanuit de app en je pas blokkeren. 

Online bankieren met een beperking

Ben je slechtziend of slechthorend? Heb je moeite met lezen en schrijven? Of heb je iemand in je omgeving met een beperking? We bieden extra uitleg en hulpmiddelen aan, zodat iedereen online kan bankieren.

Hulp bij downloaden en activeren

Ga je de ABN AMRO app voor het eerst gebruiken? Je zet ’m in een paar stappen al op je telefoon of tablet. We helpen je op weg bij het downloaden, activeren én het gebruiken van de app.

Vragen over inloggen met de app

Ga je voor het eerst de ABN AMRO app gebruiken? Dan kies je zelf je 5-cijferige identificatiecode. Op de pagina ABN AMRO app activeren lees je meer over de eerste keer de app downloaden en gebruiken.

Ja, je kunt nog steeds inloggen in Internet Bankieren met de e.dentifier als je de app hebt geïnstalleerd. Wel wordt er steeds vaker gekozen voor inloggen met de ABN AMRO app. De app kun je namelijk steeds updaten naar een nieuwe versie met de nieuwste beveiliging. Lees meer over inloggen met de app.

Als je de app hebt gedownload, betekent dat niet dat je daarmee moet bankieren. Je gebruikt de app dan alleen voor inloggen en gaat verder op je PC of laptop. Zo blijven inloggen en bankieren gescheiden, net als met de e.dentifier. Als je de deur uit bent en toch iets moet regelen, kan dit veilig met de app. Je hebt dan geen betaalpas en e.dentifier nodig en kunt bijvoorbeeld snel je betaalpas blokkeren.

Vragen over gebruik van de app

Heb je de ABN AMRO app op je mobiele toestel geïnstalleerd? Dan kun je gewoon blijven bankieren op je PC of laptop. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om de app alleen te gebruiken voor het inloggen in Internet Bankieren. Natuurlijk kun je ook bankieren met de app, maar dat hoeft niet.

Je kunt op je toestel zien welke versie van iOS, iPadOS of Android je gebruikt. De informatie vind je terug bij de instellingen. Bij toestellen met Android is dit vaak te vinden onder het kopje ‘software’ of ‘softwaregegevens’. Bij een toestel met iOS of iPadOS onder het kopje ‘info’ of ‘over’.

Zie je minstens Android 9 of iOS of iPadOS 15 staan? Dan kun je de ABN AMRO app gebruiken. Staat er een versie met een lager getal, kijk dan of je een update kunt installeren. Als dat niet kan, is je toestel niet geschikt. 

In de ABN AMRO app kun je een extra profiel toevoegen. Handig als je privé en zakelijk een betaalrekening bij ons hebt. Zo heb je al je bankzaken bij de hand, maar wel van elkaar gescheidenLees hoe je je zakelijk profiel toevoegt.

  • Verwijder de app van je smartphone of tablet.
  • Meld je toestel af in Internet Bankieren.

Vragen over veiligheid van de app

De ABN AMRO app is veilig. De ABN AMRO app en Internet Bankieren zijn allebei een compleet gesloten omgeving. Je gegevens worden versleuteld en via een beveiligde verbinding verstuurd. Twijfel je nog over de veiligheid van de app? We vertellen je daar graag meer over: ontdek waarom de app zo veilig is.

Nee, als je je telefoon bent verloren, kunnen anderen niet bij je bankzaken. De ABN AMRO app is goed beveiligd met je identificatiecode, vingerafdruk (Android), Touch ID of Face ID (iOS). We raden je wel aan om je toestelregistratie voor de app te verwijderen. Dit kun je zelf doen in Internet Bankieren. Inloggen in Internet Bankieren kan dan met: 

  • Een geleende telefoon van iemand die dichtbij je staat, zoals een familielid of je partner
  • Een tablet of iPad, als je deze hebt
  • Een oude telefoon

Je activeert de ABN AMRO app opnieuw op dit andere toestel. Hiervoor heb je je identiteitsbewijs nodig. Daarna kun je inloggen in Internet Bankieren en de registratie van je verloren toestel verwijderen. Is dit voor jou niet mogelijk, of lukt het niet? Dan kun je met ons bellen.

We werken elke dag aan de veiligheid en verbeteringen. Zo kunnen we je regelmatig een nieuwe versie van de app aanbieden. Vraagt je telefoon om de ABN AMRO app te updaten? Doe dit direct. Op die manier blijf je de app veilig gebruiken.

Nee, dat kan niet. Net als Internet Bankieren is de ABN AMRO app een compleet afgesloten omgeving.

  1. Open de app Instellingen op je telefoon of tablet.
  2. Tik onderaan op Systeem > Geavanceerd > Systeemupdate. Hier zie je welk versienummer van Android je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
  3. De updatestatus wordt weergegeven. Volg nu de stappen op het scherm.
  1. Ga naar de Instellingen (Settings) van je iPhone of iPad.
  2. Tik op Algemeen (General) > Software-update (Software Update). Hier zie je welk versienummer van iOS je op je telefoon hebt. Als er een update is, staat die hier.
  3. Tik op Installeer nu (Install now) om de update te starten. Volg daarna de instructies.