Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Schade tijdens jouw vakantie

Zo helpt ABN AMRO je bij schades

Schade tijdens je vakantie, zoals door diefstal, ziekte of een geannuleerde vlucht, is al vervelend genoeg. Met een reisverzekering van ABN AMRO maken we het graag wat makkelijker voor je, door in zulke situaties goed verzekerd te zijn.

Goed voorbereid op reis

Wat voor reis je ook op de planning hebt staan, het begint allemaal bij een goede voorbereiding. Dan kun je straks zorgeloos genieten van je reis. We hebben alvast een handige checklist voor je gemaakt.

Tips om schade en diefstal op reis te voorkomen

Het is belangrijk om je goed voor te bereiden voordat je op reis gaat. We hebben wat tips voor je opgesomd om diefstal en schade aan jouw spullen te voorkomen.

Noodsituatie?

Met een verzekering van ABN AMRO staat de 24/7 hulpdienst altijd voor jou klaar. In binnen- én buitenland. Sla het noodnummer  +31 26 400 23 45  alvast op in je telefoon.

Schade op reis: zo meld je schade

Verzamel je gegevens

Zorg ervoor dat je je polisnummer, eventuele foto's van de schade en eventuele aankoopnota's alvast bij de hand hebt.

In behandeling

ABN AMRO Verzekeringen neemt jouw schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ zie je direct wie je helpt en wat de status is.

Persoonlijke schadeafhandeling

Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al jouw vragen rondom je schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.

Schade op reis: zo meld je schade

Verzamel je gegevens

Zorg ervoor dat je je polisnummer, eventuele foto's van de schade en eventuele aankoopnota's alvast bij de hand hebt.

In behandeling

ABN AMRO Verzekeringen neemt jouw schadeclaim in behandeling en vraagt waar nodig nog om extra informatie. Bij ‘claim inzien’ zie je direct wie je helpt en wat de status is.

Persoonlijke schadeafhandeling

Je hebt een vast contactpersoon aan wie je al jouw vragen rondom je schade en verzekering kunt stellen. Wel zo prettig.

Veelgestelde vragen

Om schade op je doorlopende reisverzekering te melden, heb je een aantal documenten nodig. Deze kun je uploaden na het melden van de schade. Hieronder zie je per type schade wat je nodig hebt. 

Bagage

  • Bewijs van aangifte in geval van diefstal of verlies
  • Aankoopbewijs, bijvoorbeeld een bon of een afschrift van jouw bank
  • Wanneer van toepassing: reparatienota, dit is een bewijs van de schade
  • Bevestiging van de boeking van jouw reis

Annulering

  • Bewijs van annulering
  • Bevestiging van de boeking van jouw reis

Ongeval of geneeskundige kosten

  • Overzicht van declaratie bij jouw zorgverzekeraar. Deze hoef je niet tijdens het schade melden al op te sturen. Maar de schadebehandelaar kan hier wel naar vragen.

Alles bij de hand? Dan ben je klaar om jouw schadeclaim te melden.

Als je een claim aan ons doorgeeft, dan stellen we vast wat er is gebeurd en of de claim is gedekt. Je geeft ons de informatie die we nodig hebben.

Is er sprake van vermissing van bagage of een misdrijf? Dan stuur je ons een bewijs van aangifte bij de politie, hoteldirectie of vervoersonderneming. Soms vragen we een expert om vast te stellen wat er is gebeurd.

Je kiest zelf voor welk bedrag jouw annuleringsverzekering is verzekerd. Voor de kortlopende reisverzekering kan dit tot een bedrag van € 20.000 per reis. Voor de doorlopende reisverzekering kan dit voor € 1500 of € 3000 per persoon per reis.

Heb je nog geen reisverzekering? Dan kun je bij ons een reisverzekering afsluiten.

Je kunt de status van jouw melding eenvoudig inzien in Internet Bankieren .