Heb je bericht ontvangen om je identiteitsbewijs (ID) aan te leveren? Doe dit dan meteen via de app of Internet Bankieren. Daarna controleren we of jouw gegevens overeenkomen met wat bij ons bekend is. We leggen je graag uit wat je moet doen. En hoe je makkelijk, veilig en snel je je ID aanlevert.
Veilig bankieren is belangrijk. Jouw persoonsgegevens zijn dat ook. Daarom kun je je identiteitsbewijs (ID) alleen aanleveren in de ABN AMRO app en in Internet Bankieren. Deze verbindingen zijn beveiligd. Hier kun je jouw gegevens veilig aanleveren, controleren, wijzigen en bevestigen.
Ga hiervoor naar de App Store (Apple) of Play Store (Android).
Maak de lens van de camera van je telefoon of tablet schoon. Doe dit voordat je de foto maakt.
Geen goede wifiverbinding? Probeer het via je mobiele dataverbinding (4G of 5G).
Zo zijn de gegevens op jouw identiteitsbewijs goed te zien.
Probeer het met een ander identiteitsbewijs. Misschien lukt het dan wel.
Geen probleem. Gebruik dan de telefoon of tablet van iemand die je vertrouwt. Is het gelukt om op deze manier je ID aan te leveren? Verwijder dan de scan of selfie van dat apparaat.
Draag je een bril? Zet deze af als je een selfie maakt.
Ga bijvoorbeeld bij een raam staan, zodat het licht op je gezicht valt.
Met een rustige achtergrond richt de camera zich het meest op je gezicht. En het zorgt ervoor dat je selfie duidelijker en scherper wordt.