Wij willen dat u elke dag veilig uw bankzaken kunt doen. Eén van de manieren waarop we hiervoor zorgen, is door actuele en correcte informatie te hebben over onze klanten. Daarom hebben we een Know Your Client Centre, oftewel KYC Centre.
Om veilig te kunnen bankieren is het belangrijk om elkaar te leren kennen, te zorgen dat informatie actueel en correct is en onduidelijke transacties te monitoren.
Als we vragen hebben nemen we schriftelijk en/of telefonisch één of meerdere keren contact op.
Om duidelijkheid te krijgen vragen we u om informatie en soms documenten. We vragen om informatie, omdat we moeten beoordelen of uw bedrijfsactiviteiten passen bij uw rekeninggebruik.
Uw informatie en documenten analyseren we om inzicht en begrip te krijgen. Als er nog iets onduidelijk is of ontbreekt nemen wij soms nog een keer contact op.
Wanneer alle informatie duidelijk en correct is dan ronden wij het onderzoek af. Let op: monitoren van informatie en transacties gebeurt continu. Voor actuele en correcte informatie nemen wij periodiek contact op.
Wij willen dat u elke dag veilig uw bankzaken kunt doen. Eén van de manieren waarop we hiervoor zorgen, is door actuele en correcte informatie te hebben over onze klanten. Dit is ook vastgelegd in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Hoe doen we dit? In deze video krijgt u meer uitleg.