Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Uw nieuwe doel na de verkoop van uw bedrijf

Plannen maken voor de toekomst

De verkoop van uw bedrijf ligt achter u. U heeft uw financiële planning waarschijnlijk geregeld en misschien een tijdje rust genomen. Tijd om vol nieuwe energie aan iets nieuws te beginnen.

 
ABN AMRO

De periode na rust en vakantie

We weten dat na een tijdje rust het bloed vaak weer kruipt waar het niet gaan kan. Vakantie voelt anders als u niet meer werkt. Die lege agenda op maandagochtend mag af en toe wel weer gevuld worden. Heeft u er weleens aan gedacht om een nieuwe generatie ondernemers te helpen een succes van hun jonge onderneming te maken of om met uw vermogen bij te dragen aan een betere wereld?

Ontmoet (oud)ondernemers

Wilt u uw netwerk vergroten en tegelijkertijd meer kennis opdoen? Dat kan via een bezoek aan een van onze evenementen. We organiseren regelmatig evenementen, zowel landelijk als regionaal. Ontmoet andere (oud)ondernemers, wissel ervaringen uit en maak (samen) nieuwe plannen. We stellen graag ons grote netwerk ter beschikking.

ABN AMRO

Een ‘carrière’ als filantroop

Na de verkoop van uw bedrijf, is het wellicht tijd voor andere zaken. Wat wordt uw nieuwe doel? Wat zijn uw drijfveren? Wellicht denkt u er weleens over na hoe u iets terug kunt geven aan de maatschappij. Alleen of met uw familie. Gesprekken over een ideale geefstrategie en uw familiewaarden leveren vaak mooie verrassende inzichten op. Wij zijn hierbij regelmatig aanwezig. Gewoon aan de keukentafel bij u thuis.

Onze oplossingen voor uw volgende stap

Evenementen

Wij ontmoeten u graag op onze (regionale) evenementen en via netwerkclubs. (Oud-)ondernemers delen hun ervaringen en breiden hun netwerk op deze wijze uit. We zien uit naar een ontmoeting met u.

  • Ondernemers-sociëteit
  • Vrouwelijk Ondernemers Netwerk
  • Ondernemersdiners & meer

Filantropie

Via Filantropie kunt u met uw vermogen bijdragen aan een betere wereld. Als u zich wilt inzetten voor een goed doel kunnen er veel vragen op u afkomen. Welk positief verschil wilt u maken en hoe doet u dat?

  • Handvatten voor starten met Filantropie
  • Inzicht in verschillende manieren van schenken 
  • Tips over beoordeling & selectie van goede doelen

Meest gestelde vragen na de verkoop van uw bedrijf

Ons advies is steevast om een poos het geld op een spaarrekening te laten staan. In deze periode kunt u tot uzelf komen, verloren tijd aan familie en vrienden besteden en in alle rust goede keuzes maken. Neem eens een kijkje op onze pagina het eerste jaar na de verkoop van uw onderneming. Na deze periode is het zaak om te gaan kijken naar een manier om de verkoopopbrengst slim te organiseren. Ook begint het wellicht weer te kriebelen om iets te gaan doen met uw ondernemer skills en misschien wilt u met een deel van uw vermogen bijdragen aan een betere wereld.

Door de verkoop van uw bedrijf is er wellicht meer tijd ontstaan voor uw gezin en kinderen. Het betrekken van kinderen bij filantropie is een vraag die wij steeds vaker krijgen van relaties. Het is belangrijk om eerst goed stil te staan bij de missie van de familie als geheel maar ook die van de afzonderlijke familieleden. Wat kunnen wij bijdragen aan een betere wereld? Welke rol kan ik vervullen in de donaties die wij doen? Hoe kies en beoordeel ik en wat is dan eigenlijk effectief? Maar ook: hoe deel ik mijn keuzes met mijn familie? Filantropie is een mooie manier om de verbinding tussen familieleden te vergroten. Alles begint met een geefstrategie. De kinderen worden actief betrokken bij het maken van dit richtinggevende plan voor nu en de komende jaren. Ook onderwerpen als uw geefbudget en gewenste manieren van schenken worden besproken.

Het schenken van geld is een persoonlijke aangelegenheid, die soms zomaar erg complex kan worden. De lijst van maatschappelijke of wereldwijde uitdagingen waaraan u zou kunnen bijdragen is lang. Denk aan de klimaatproblematiek en voedselonzekerheid. Armoede, zowel dichtbij als ver weg. Toegang tot onderwijs voor kinderen. Of innovatieve medische behandelingen. Allemaal even nodig en belangrijk. In het maken van keuzes raden wij onze relaties altijd hetzelfde aan: focus. Begin met het achterhalen van wat u écht belangrijk vindt. Dat geeft richting. Door in gesprek te gaan komen we er samen achter wat u echt belangrijk vindt. Dit resulteert in uw persoonlijke geefstrategie. Dat is een richtinggevend plan voor nu en de komende jaren. Ook onderwerpen als uw geefbudget en gewenste manieren van schenken worden besproken

Wij begrijpen dat er perioden zijn dat u uw netwerk graag uit wilt breiden of uw kennis ten aanzien van een bepaald onderwerp graag wilt vergroten. Neem een kijkje op onze speciale evenementen pagina en laat ons gerust weten als u een keer met ons wilt kennismaken tijdens een van onze (regionale) evenementen. Wij kijken uit naar een kennismaking met u.
In de praktijk zien we vaak de wens ontstaan om weer een nieuwe onderneming te starten. Een succesvolle verkoop smaakt vaak naar meer. Als dat voor u ook geldt, bepalen we graag samen met u de slimste aanpak. Ons advies is altijd om niet met een te groot deel van uw vermogen weer in te stappen. Ondernemen blijft risicovol. Dat weet u als geen ander. Met hoeveel vermogen is het slim om weer in te stappen in een nieuwe onderneming. Deze en andere vragen bespreken we graag met u en zetten we af tegen uw andere wensen en doelen, zoals bijvoorbeeld uw vermogensoverdracht aan uw kinderen of een wens voor een tweede woning (in het buitenland)? Als u besloten heeft weer een nieuwe onderneming te starten en alle belangrijke zaken overwogen heeft, zorgen wij uiteraard voor een goede overdracht naar onze collega’s bij ABN AMRO Zakelijk.

In gesprek over uw nieuwe doel?

Heeft u een vraag over de volgende stap of wilt u vrijblijvend met ons kennismaken? Neem dan contact met ons op. Wij zien uit naar een kennismaking met u.

Bel mij terug

Laat uw gegevens achter en we bellen u binnen twee werkdagen terug.

Bel ons direct

We staan op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur voor u klaar om van gedachten te wisselen.