Wij vinden het belangrijk onze klanten toegankelijke producten en diensten te bieden met voorwaarden die goed leesbaar en begrijpelijk zijn.
ABN AMRO vindt het belangrijk dat iedereen zelf zijn bankzaken kan regelen. Producten en diensten moeten eenvoudig en voor iedereen toegankelijk zijn. Wij proberen steeds in te spelen op uw wensen. Daarom hebben wij regelmatig contact met organisaties voor mensen met een functiebeperking en belangenorganisaties van consumenten en midden- en kleinbedrijf. Hieronder vindt u voorbeelden van producten en diensten die dankzij deze samenwerking zijn ontwikkeld.
Veel op onze website is geoptimaliseerd voor toegankelijkheid.
Om Internet Bankieren voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken, hebben we een rondleiding gemaakt waarin het gebruik van Internet Bankieren wordt uitgelegd. Bovendien bieden we met onze site ondersteuning aan verschillende browsers. Als er vragen of onduidelijkheden zijn, is onze telefonische helpdesk 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Het Internationaal Toegankelijkheids Symbool is het keurmerk van de Chronisch zieken en Gehandicapten Raad. Het symbool wordt verstrekt aan bedrijven waarvan de gebouwen voldoen aan de eisen van onder andere bereikbaarheid en toegankelijkheid zodat ouderen en mensen met beperkingen gebruik kunnen maken van hun voorzieningen, producten en diensten. In juli 2005 werd een ABN AMRO in Amstelveen als eerste bank in Europa het ITS toegekend.
ABN AMRO neemt sinds 2002 deel aan het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (het MOB). Het MOB is ingesteld om de maatschappelijke efficiëntie in het Nederlandse en Europese retailbetalingsverkeer te bevorderen. Het MOB bestaat uit koepelorganisaties van winkeliers, banken en organisaties voor mensen met een functiebeperking. Een initiatief van het MOB is de SEPA-overboeking. Deze standaard voor overboeken maakt een binnenlandse betaling naar één van de eurolanden net zo eenvoudig als een overboeking in eigen land. Meer informatie vindt u op de website van De Nederlandsche Bank