Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

E.dentifier in de hand met op de display het keuzemenu

E.dentifier zakelijk

Veilig inloggen en betalen

Met de e.dentifier kunt u inloggen in Internet Bankieren Zakelijk en Access Online. Ook bevestigt u met de e.dentifier uw opdrachten, bijvoorbeeld een betaalopdracht of een batchbetaling.

Zo logt u in met de e.dentifier

Log in in Internet Bankieren

Klik rechtsboven in uw scherm op de gele button en selecteer de e.dentifier.

E.dentifier

Steek uw betaalpas in de e.dentifier.

Volg de stappen

U volgt nu de instructies in het scherm.

E.dentifier aanvragen

Wist u dat u ook kunt inloggen met de ABN AMRO app? Deze methode vervangt in de toekomst de e.dentifier. De app is een snellere én veilige manier om in te loggen in Internet Bankieren.

E.dentifier aanvragen

Ik heb geen zakelijk internet bankieren

Ik heb zakelijk internet bankieren

Kunt u inloggen in Internet Bankieren?

Dan hoeft u minder gegevens zelf in te vullen.

Inloggen met de ABN AMRO App

Wist u dat u ook kunt inloggen met de app van ABN AMRO? Deze methode vervangt in de toekomst de e.dentifier. Inloggen met de app is snel en veilig!

Log in met QR-code

Misschien is het even wennen; inloggen in Internet Bankieren met de ABN AMRO app op uw telefoon. Dat gaat makkelijk en is veilig. U opent de app en scant de QR-code op uw pc of laptop. Verder blijft u Internet Bankieren zoals u gewend bent, alleen het inloggen en bevestigen van opdrachten gaat anders. Ontdek hoe inloggen met de ABN AMRO app werkt.

Veelgestelde vragen over de e.dentifier

De melding: PIN BLOCKED betekent dat de chip op uw pas is geblokkeerd. U deblokkeert de chip als u bij een pinautomaat pint of uw saldo opvraagt. Dit kan ook in het buitenland.

Neem contact met ons op om een nieuwe pincode aan te vragen.

U krijgt deze waarschuwing als u nog één kans heeft om de juiste pincode in te voeren. Als dit niet lukt krijgt u de melding PIN BLOCKED. U deblokkeert de chip als u bij een geldautomaat pint of uw saldo opvraagt. Dit kan ook in het buitenland.

Controleer of u de juiste gegevens heeft ingevuld in het inlogscherm:

  • Hoort het rekeningnummer bij het pasnummer?
  • Gebruikt u de betaalpas van het ingevulde rekeningnummer?
  • Heeft u toegang tot Internet Bankieren met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer?

Verschijnt na controle nog steeds de melding? Neem dan contact op met Client Service. Onze collega's gaan voor u na waarom u niet kunt inloggen met de ingevoerde gegevens.

Foutmeldingen die beginnen met 'MESSAGE_SEC' of 'MESSAGE_WEB' (gevolgd door een nummer) verschijnen als er technische problemen zijn binnen Internet Bankieren of Access Online. De melding verschijnt meestal bij het inloggen of bij het verzenden van een opdracht. Probeert u op een later tijdstip nogmaals in te loggen. U kunt in uw rekeningoverzicht zien of eventuele betaalopdrachten zijn uitgevoerd.

U heeft waarschijnlijk een verkeerde code ingevuld. Druk op 'OK' op uw e.dentifier. Doorloop alle stappen opnieuw met de nieuwe code.

Het kan zijn dat uw betaalpas niet goed in de e.dentifier zit. Er kan ook vuil in de invoergleuf van de e.dentifier zitten. Schoonblazen kan helpen. Wrijf ook de chip van uw betaalpas voorzichtig schoon. Helpt dit allemaal niet? Dan is uw pas waarschijnlijk defect. Controleer de betaalpas eventueel bij een ABN AMRO bankkantoor of vraag direct een vervangende pas aan.

  • Heeft u een vervangende pas aangevraagd? Dan vervalt de oude betaalpas zodra u de nieuwe (vervangende) betaalpas activeert.
  • Wilt u tijdens de aanvraagperiode voor de nieuwe pas nog over uw oude pas beschikken? Geef dit dan aan bij de aanvraag op het kantoor, of telefonisch via Client Service.

Deze melding geeft aan dat de batterij bijna leeg is. Als u op C of op OK drukt, verschijnt de melding CONTACT BANK. Leen een e.dentifier van iemand anders, of gebruik de app van ABN AMRO om in te loggen. 

Vraag indien nodig online een vervangende e.dentifier aan. U ontvangt de vervangende e.dentifier binnen een week.