Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Pushberichten aanzetten

Via de ABN AMRO app

  • Seintje bij betaling of onvoldoende saldo
  • Bericht bij ongebruikelijke afschrijving
  • Kies zelf welk pushbericht je aanzet

Wat zijn de voordelen?

Makkelijk in gebruik

We sturen je een melding als er iets verandert op je rekening of die van je kind. Zo hoef je de app minder vaak te openen.

Extra veilig

Je weet het direct wanneer een (groot) bedrag is afgeschreven. Als dit niet klopt, kun je snel ingrijpen.

Altijd op de hoogte

Je komt niet meer voor verrassingen te staan, bijvoorbeeld wanneer je pint. Je krijgt een seintje zodra je saldo onder een bepaald bedrag komt.

Kies zelf welk pushbericht je aanzet

Je bepaalt zelf wanneer en voor welk bedrag je een melding wilt ontvangen. Ook maak je een keuze voor welke rekening, bijvoorbeeld voor jezelf of je kind. Zo ontvang je nooit onnodig veel berichten.

Zo zet je pushberichten aan in de app

Aan- of uitzetten

  1. Open de app en ga naar Profiel (rechtsonder) > Pushberichten instellen. Tik op de schuifknop om pushberichten aan te zetten. 
  2. Het kan dat er een melding opent in je scherm. Tik op Toestaan.
  3. Wil je pushberichten personaliseren? Tik op Betalen en kies een rekening. Geef je voorkeuren aan en tik op Opslaan.

Gelukt? Controleer of de app toestemming heeft om pushberichten te versturen. Ga hiervoor uit de ABN AMRO en app en naar instellingen van je eigen toestel.

  1. Ga naar Instellingen > Meldingen.
  2. Tik op de ABN AMRO app.
  3. Je ziet een schuifknop. Staat deze aan? Dan hoef je niets meer te doen. Tik anders op de schuifknop om meldingen toe te staan.

Op je toestel zijn de stappen misschien iets anders. De handleiding van je eigen toestel kan je dan verder op weg helpen.

Vragen over pushberichten

Pushberichten of pushnotificaties (voorheen betaalalerts) zijn inkomende meldingen op je toestel. Je ziet ze vaak op het toegangsscherm of in het berichtencentrum van je telefoon of tablet.

Ja, het aanzetten en ontvangen van pushberichten is gratis.

Ja, de pushberichten die je ontvangt vanuit de ABN AMRO app zijn veilig. Bankieren met de ABN AMRO app is veilig. Twijfel je nog over de veiligheid van de app? Op deze pagina leest en ziet u waarom je de app kunt vertrouwen.

Nee, je ontvangt geen marketingberichten. Je ontvangt alleen bericht over verandering in je saldo en/of bij- en afschrijvingen. Wil je je aan- of afmelden voor marketingberichten? Log hier in en meld je aan of af in Internet Bankieren.

Vragen over pushberichten instellen

Het kan zijn dat je geen pushberichten ontvangt, terwijl je deze eerder wel hebt aangezet. Dat komt omdat we de functie hebben verbeterd. Onze excuses voor het ongemak. Je lost dit op door pushberichten opnieuw aan te zetten in de ABN AMRO app.

Je kunt van alle betaalrekeningen in je ABN AMRO app pushberichten aan- en uitzetten. Bijvoorbeeld voor je rekening, of die van je kind. Zo stel je de juiste rekening in:

  1. Open de app en ga naar 'Profiel' (rechtsonder) > Pushberichten instellen. Zorg dat 'Ontvang pushberichten' aanstaat voordat je verdergaat.
  2. Klik op 'Betalen' en kies voor welke rekening je pushberichten wilt instellen.

Nee, het is niet mogelijk om pushberichten in te stellen voor je spaarrekening. Je kunt alleen pushberichten instellen voor betaalrekeningen.

Je kunt pushberichten aanzetten op je smartphone of tablet, waarop je de ABN AMRO app gebruikt. 

Bekijk op welke toestellen je de ABN AMRO app kunt gebruiken

Heb je pushberichten aangezet, maar wil je toch wat wijzigen? Je kunt op elk moment je pushberichten opnieuw instellen. Volg hiervoor bij het stappenplan hierboven: Hoe zet ik pushberichten aan? En volg de stappen opnieuw.

Je kiest wanneer je pushberichten wilt ontvangen en vanaf welk bedrag. Zo ontvang je nooit onnodig veel berichten.