Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Betaalpas activeren

Of je nu een nieuwe betaalpas hebt ontvangen of de oude vervangt: een betaalpas activeren is zo gedaan.

Hoe activeer ik mijn pas

Eerste betaalpas activeren

  1. Houd de betaalpas en de activeringscode bij de hand.
  2. Bel 0800 - 024 07 21, vanuit het buitenland +31 102 411 721.
  3. Toets de laatste 10 cijfers van je rekeningnummer in.
  4. Toets de 3 cijfers van je pasnummer in.
  5. Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die je in de brief vindt.
  6. Je betaalpas is geactiveerd.

Betaalpas vervangen

Heb je een nieuwe betaalpas ontvangen? Bijvoorbeeld omdat je oude pas kapot was? Dan hoef je deze niet telefonisch te activeren. Je kunt de nieuwe pas op twee manieren activeren:

  1. Betaal in een winkel met je betaalpas. Steek de pas in de betaalautomaat en voer je pincode in.
  2. Of neem geld op bij een Geldmaat.

Pasnummer wijzigen in de app

Heb je een nieuwe betaalpas? Dan heeft deze een ander pasnummer dan je oude pas. Wijzig het nummer eenvoudig in de ABN AMRO app. Ga naar 'Profiel' en kies onder 'Toegang en gebruik' voor 'Nieuw pasnummer instellen'. Let op: zijn er meer cijfers veranderd dan alleen het laatste cijfer van je pasnummer? Registreer je dan opnieuw voor de ABN AMRO app.

Betalen met Google pay of apple pay

Gebruik je Google Pay of Apple Pay?

Dan denk je misschien niet meteen aan het activeren van je betaalpas. Maar het is wel belangrijk. Je betaalpas is gekoppeld aan je account bij Google Pay of Apple Pay. Activeer je nieuwe pas zo snel mogelijk, anders kun je in de toekomst mogelijk niet meer betalen met Google Pay of Apple Pay.