Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

ABN AMRO

Voorbereiden op een oriëntatiegesprek

Dit heeft u nodig tijdens het gesprek met de hypotheekadviseur

Tijdens het oriëntatiegesprek bespreekt u samen met de hypotheekadviseur uw persoonlijke situatie en hypotheekwensen. Lees u hoe u zich kunt voorbereiden, de afspraak kunt verplaatsen en welke documenten de adviseur nodig heeft om een goede berekening te kunnen maken. 

Heeft u het hypotheek-oriëntatiegesprek al gehad? Bekijk dan welke documenten u nodig heeft bij een adviesgesprek.

 

Over de afspraak

Identificeren

Let op: u heeft een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig om uzelf te identificeren. De ABN AMRO App moet op een ander apparaat staan dan het apparaat waar u het Beeldbankierengesprek mee voert. Voor de identificatie hoeft u niet in te loggen in de ABN AMRO app. Registratie na het downloaden van de app is dan ook niet nodig. 

Tijdens de afspraak legt de adviseur u uit op welke manier u de ABN AMRO app nodig heeft om u te identificeren.

Afspraak starten

Vlak voor uw afspraak krijgt u nog een e-mail met alle informatie die u nodig heeft om uw afspraak te starten. Hierin zit ook een link waarmee u kunt deelnemen aan de afspraak.

Afspraak afzeggen of wijzigen

U kunt uw afspraak afzeggen of wijzigen via Internet Bankieren of via de ABN AMRO App. 

Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt 
ABN AMRO App 
  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ 
  3. Ga naar ‘Mijn profiel’ > ‘Afspraken’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt

Over de afspraak

Identificeren

Let op: u heeft een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig om uzelf te identificeren. De ABN AMRO App moet op een ander apparaat staan dan het apparaat waar u het Beeldbankierengesprek mee voert. Voor de identificatie hoeft u niet in te loggen in de ABN AMRO app. Registratie na het downloaden van de app is dan ook niet nodig. 

Tijdens de afspraak legt de adviseur u uit op welke manier u de ABN AMRO app nodig heeft om u te identificeren.

Afspraak starten

Vlak voor uw afspraak krijgt u nog een e-mail met alle informatie die u nodig heeft om uw afspraak te starten. Hierin zit ook een link waarmee u kunt deelnemen aan de afspraak.

Afspraak afzeggen of wijzigen

U kunt uw afspraak afzeggen of wijzigen via Internet Bankieren of via de ABN AMRO App. 

Internet Bankieren 

  1. Log in
  2. Ga naar ‘Zelf Regelen’ 
  3. Ga naar ‘Communicatie en afspraken' > 'Mijn afspraken beheren’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt 
ABN AMRO App 
  1. Log in 
  2. Ga naar ‘Profiel’ 
  3. Ga naar ‘Mijn profiel’ > ‘Afspraken’ 
  4. Klik op ‘Afzeggen’ of ‘Wijzigen’ 
  5. Kies bij ‘Wijzigen’ een moment dat het u beter uitkomt

Documenten die u nodig heeft voor een oriëntatiegesprek

Persoonsgegevens

Identiteitsbewijs

Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs). Dit is niet nodig bij een afspraak via Beeldbankieren.

Elders een hypotheek?

Heeft u nu al een hypotheek ergens anders? Dan is een overzicht van die hypotheek nodig.

Gegevens over uw inkomen

Loondienst

  • Uw laatste salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden) 
  • Een werkgeversverklaring (niet verplicht), ingevuld door uw werkgever (niet ouder dan 3 maanden)

Ondernemer of Directeur Groot Aandeelhouder (DGA)

  • De volledige jaarrekeningen van uw onderneming(en) van de afgelopen 3 jaar 
  • Uw volledige aangiftes Inkomstenbelasting van de afgelopen 3 jaar
  • Bent u DGA? Dan ook uw laatste salarisstrook en jaaropgave

Uitzendkracht of contract voor bepaalde tijd

  • Uw laatste salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
  • De jaaropgave(n) van uw werkgever(s) en/of uitkeringen van de afgelopen 3 jaar
  • Een werkgeversverklaring, ingevuld door uw werkgever (niet ouder dan 3 maanden).
  • Als het kan: een perspectiefverklaring (uitzendkrachten/flexwerkers)

AOW, (pre)pensioen, VUT of een uitkering

  • De beschikking van het UWV met het uitkeringsbesluit van bijvoorbeeld uw WW- of WIA-uitkering
  • Gegevens over uw inkomsten uit AOW, VUT, (pre)pensioen. U vindt deze gegevens op uw Uniform Pensioen Overzicht (UPO) en op 'mijn pensioenoverzicht'. Het Uniform Pensioen Overzicht ontvangt u ieder jaar van uw pensioenuitvoerder.
    Problemen met het downloaden van 'mijn pensioenoverzicht' of 'UPO'? Lever dan een uitbetalingsspecificatie aan (zowel voor het pensioen als AOW).
  • Indien u de AOW leeftijd heeft bereikt; de uitkeringsbesluiten van de AOW en/of pensioen-uitkeringen en laatste jaaropgave.
  • Bent u 57 jaar of ouder? Dan hebben we naast uw huidige inkomensgegevens (loondienst of zelfstandig) óók uw pensioengegevens nodig, bijvoorbeeld de samenvatting van 'mijn pensioenoverzicht.nl'.

U ontvangt partneralimentatie

  • Gegevens over uw inkomsten uit partneralimentatie. Deze gegevens staan in het echtscheidingsconvenant. Kinderalimentatie telt niet mee voor de berekening van uw hypotheek.
Gegevens over uw financiële verplichtingen

Leningen (indien aanwezig)

  • Het laatste afschrift van uw persoonlijke lening of doorlopend krediet.

    Heeft u onlangs een lening terugbetaald? Dan ook:

  • Het aflossingsbewijs Het meest recente afschrift van de lening waarop uw kredietlimiet staat vermeld. 
  • Studieschuld(DUO): naam, oorspronkelijke hoofdsom, huidige stand, ingangs- en einddatum
Vergelijkingskaart en algemene voorwaarden

Weten wat we precies voor u doen? En welke producten, diensten en services u van ons kunt verwachten? Lees onze Algemene voorwaarden en onze Vergelijkingskaart. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Documenten die u nodig heeft voor een oriëntatiegesprek

Persoonsgegevens

Identiteitsbewijs

Een geldig paspoort, geldige identiteitskaart of verblijfsvergunning (geen rijbewijs). Dit is niet nodig bij een afspraak via Beeldbankieren.

Elders een hypotheek?

Heeft u nu al een hypotheek ergens anders? Dan is een overzicht van die hypotheek nodig.

Gegevens over uw inkomen

Loondienst

  • Uw laatste salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden) 
  • Een werkgeversverklaring (niet verplicht), ingevuld door uw werkgever (niet ouder dan 3 maanden)

Ondernemer of Directeur Groot Aandeelhouder (DGA)

  • De volledige jaarrekeningen van uw onderneming(en) van de afgelopen 3 jaar 
  • Uw volledige aangiftes Inkomstenbelasting van de afgelopen 3 jaar
  • Bent u DGA? Dan ook uw laatste salarisstrook en jaaropgave

Uitzendkracht of contract voor bepaalde tijd

  • Uw laatste salarisstrook (niet ouder dan 3 maanden)
  • De jaaropgave(n) van uw werkgever(s) en/of uitkeringen van de afgelopen 3 jaar
  • Een werkgeversverklaring, ingevuld door uw werkgever (niet ouder dan 3 maanden).
  • Als het kan: een perspectiefverklaring (uitzendkrachten/flexwerkers)

AOW, (pre)pensioen, VUT of een uitkering

  • De beschikking van het UWV met het uitkeringsbesluit van bijvoorbeeld uw WW- of WIA-uitkering
  • Gegevens over uw inkomsten uit AOW, VUT, (pre)pensioen. U vindt deze gegevens op uw Uniform Pensioen Overzicht (UPO) en op 'mijn pensioenoverzicht'. Het Uniform Pensioen Overzicht ontvangt u ieder jaar van uw pensioenuitvoerder.
    Problemen met het downloaden van 'mijn pensioenoverzicht' of 'UPO'? Lever dan een uitbetalingsspecificatie aan (zowel voor het pensioen als AOW).
  • Indien u de AOW leeftijd heeft bereikt; de uitkeringsbesluiten van de AOW en/of pensioen-uitkeringen en laatste jaaropgave.
  • Bent u 57 jaar of ouder? Dan hebben we naast uw huidige inkomensgegevens (loondienst of zelfstandig) óók uw pensioengegevens nodig, bijvoorbeeld de samenvatting van 'mijn pensioenoverzicht.nl'.

U ontvangt partneralimentatie

  • Gegevens over uw inkomsten uit partneralimentatie. Deze gegevens staan in het echtscheidingsconvenant. Kinderalimentatie telt niet mee voor de berekening van uw hypotheek.

Gegevens over uw financiële verplichtingen

Leningen (indien aanwezig)

  • Het laatste afschrift van uw persoonlijke lening of doorlopend krediet.

    Heeft u onlangs een lening terugbetaald? Dan ook:

  • Het aflossingsbewijs Het meest recente afschrift van de lening waarop uw kredietlimiet staat vermeld. 
  • Studieschuld(DUO): naam, oorspronkelijke hoofdsom, huidige stand, ingangs- en einddatum

Vergelijkingskaart en algemene voorwaarden

Weten wat we precies voor u doen? En welke producten, diensten en services u van ons kunt verwachten? Lees onze Algemene voorwaarden en onze Vergelijkingskaart. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Daarom een hypotheek bij ABN AMRO

Korting op uw hypotheekrente

Mogelijk huisbankkorting bij een ABN AMRO-betaalpakket. En duurzaamheidskorting bij het kopen of verduurzamen van een energiezuinige woning.

Gratis oriëntatiegesprek

Benieuwd naar uw mogelijkheden? Maak een afspraak voor een gratis oriëntatiegesprek. Waar en wanneer u wilt, makkelijk via een videogesprek.

Zelf uw hypotheek beheren

In Internet Bankieren kunt u zelf uw hypotheek bekijken en aanpassen. Hulp nodig? Stel uw vraag aan chatbot Anna. of neem contact met ons op.