Uitgelogd

U bent succesvol uitgelogd.

Veelgestelde vragen over Multibankieren

Multibankieren wordt op 1 december 2024 uitgezet. Waarom? Omdat de service zoals die nu bestaat, weinig wordt gebruikt door onze klanten. We werken aan een nieuwe service, die in de toekomst onderdeel wordt van Inzicht in de ABN AMRO app.

Je kunt dus alleen nog tijdelijk je betaalrekening(en) van een andere bank toevoegen en bekijken.

Multibankieren wordt uitgezet

De Multibankieren service die we momenteel aanbieden wordt weinig gebruikt door onze klanten. In de toekomst komt de service terug in een vorm die beter aansluit bij de behoeften van onze klanten. Het krijgt dan een plek bij 'Inzicht' in de ABN AMRO app.

Nee, je hoeft niets te doen. We verwijderen de koppeling automatisch op 1 december 2024. Je betaalrekening(en) van een andere bank zijn dan niet meer zichtbaar in je ABN AMRO rekeningoverzicht.

Verloopt je toestemming voor Multibankieren vóór die datum? Als je opnieuw toestemming geeft, kunnen we nog tot 1 december 2024 gegevens ophalen bij je andere bank. Hierna wordt Multibankieren uitgezet en zie je je rekening van een andere bank niet meer terug in overzicht.

We verwijderen alle gegevens van de rekening(en) die je hebt toegevoegd. De toestemming die je hebt gegeven voor het koppelen van de rekening, vervalt ook.

Ga in de ABN AMRO app naar Profiel > Rekeningen en betalen > Rekeningen bij andere banken. Daar kun je de koppeling met je andere bank alvast verwijderen.

Gegevens van de toegevoegde bankrekening kun je niet meer terugzien in je ABN AMRO rekeningoverzicht. Je kunt je saldo en af- en bijschrijvingen natuurlijk wel bekijken bij de andere bank zelf.

Algemene vragen

Met Multibankieren kun je een betaalrekening van een andere bank toevoegen aan je ABN AMRO overzicht. Het is bedoeld voor particuliere ABN AMRO klanten van 16 jaar of ouder, die 1 of meer betaalrekeningen hebben bij ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank en SNS.

Koppelen doe je via de ABN AMRO app of via Internet Bankieren. Lees hier onze uitleg. Na het toevoegen zie je je actuele saldo en bij- en afschrijvingen van minstens de laatste 90 dagen in je ABN AMRO rekeningoverzicht staan. 

Let op: vanaf 1 december 2024 is dit niet meer mogelijk. Rekeningen die je al hebt gekoppeld, kun je vanaf die datum ook niet meer bekijken in je ABN AMRO rekeningoverzicht.

We gebruiken je rekeninggegevens van andere banken op dezelfde manier als je ABN AMRO rekeninggegevens. Je leest hierover meer in onze privacyverklaring.

Nee, dat kan niet. Je kunt alleen je saldo en bij- en afschrijvingen van minstens de laatste 90 dagen zien.

Dat is wettelijk zo bepaald. Het kan dus zijn dat je toestemming voor 1 december 2024 verloopt en we weer om je toestemming vragen terwijl Multibankieren dan bijna uitgezet wordt. Geef je opnieuw toestemming, dan blijft de rekening nog tot 1 december 2024 in je overzicht staan.